Täiskasvanuhariduse foorum 2017 keskendub erinevate põlvkondade sh XYZ põlvkondade koolitamisele.
Kas ja kuidas erineb erinevas vanuses täiskasvanute koolitamine?
1997. aasta sügisel toimus esimene täiskasvanuhariduse foorum. Alates II täiskasvanuhariduse foorumist on see üritus liidetud täiskasvanud õppija nädalaga.
THF toimub Euroopa Sotsiaalfondi projekti "Täiskasvanuhariduse edendamine ja õppimisvõimaluste avardamine" raames.
Otsime üheskoos vastuseid küsimustele:
- Kuidas saab koolitaja kiiresti arenevas ühiskonnas täita erinevatest põlvkondadest õppijate ootusi?
- Millised metoodikaid kasutada erinevate põlvkondade koolitamisel? Kui vana metoodika ei tööta, siis millised on uued lahendused?
- Millised on tänapäeva õppijad ja mida nad tegelikult vajavad?

Tähelepanu tõmbamine
Avalikkuse tähelepanu tõmbamine elukestva õppe ja täiskasvanuhariduse tähtsusele
Diskussiooni käivitamine
Avaliku diskussiooni käivitamine aktuaalsete haridusprobleemide üle
Koostöö edendamine
Erinevate täiskasvanuhariduse toimegruppide ja sotsiaalsete partnerite – poliitikud, tööandjad, töövõtjad, koolitajad – koostöö edendamine
Surve avaldamine
Surve avaldamine poliitiliste otsuste tegijatele ja ettepanekute väljatöötamine riiklikele institutsioonidele hariduspoliitiliste otsuste langetamiseks
Jõupingutuste ühendamine
Esinejad
Täpsema info nägemiseks vajuta esineja pildil.

Milline on õpetaja roll? Milline on õppimine tulevikus – kuidas erinevad põlvkonnad õhinapõhiselt enesetäiendamisest vaimustuma panna?

Kolm peamist mõtet:
1) Tuleb tunda oma sihtrühma ja kunagi ei tohi alahinnata grupi dünaamikat
2) Maailm meie ümber on pidevas muutumises ja koguaeg tuleb leida uusi viise, kuidas kohanduda aina rohkem digitaliseeruvas keskkonnas
3) Teadmiste jagamine ja andmine tuleb viia igapäevasesse elu- ja töökeskkonda nii palju kui võimalik, sest alati vasardab õppijal kuklas küsimus “Mis kasu mina sellest saan?”

Toetan inimeste õppimist täiskasvanute gümnaasiumis, kus klassiruumis istujate vanus varieerub vahemikus 17 - 67. Aastate jooksul olen kogenud, et igas vanuses inimesed suudavad õppida, kui neil on võimalik valida endale sobiv õppimisviis ja endale sobiv tempo ning kui neil on olemas piisav toetus. Minu jaoks ongi see oluline osa koolitaja tööst - pakkuda toetust ja valikuvõimalusi.
Mõte, mida soovin jagada: meetod on tööriist, mille kasutamise kaudu saavad nähtavaks koolitaja väärtushinnangud.


Kolm peamist mõtet, millega osaleja foorumilt koju läheb:
1) Areng on elurõõmu alus ja inimene peab saama õppida sõna otseses mõttes kuni surmani.
2) 21. sajandil ei ole inimesed jagatud õpetajateks ja õppijateks, vaid kõik peavad oskama olla nii õpetajad kui õppijad.
3) Õppimisvõime vanusega paraneb, kuid keskkond ei oska seda ära kasutada.

Kolm peamist mõtet:
- Kõik inimesed on erinevad ja väärtuslikud. Tähtis on inimene, mitte tema vanus.
- Õppeprotsessi personaliseerimine (õppija-keskne lähenemine, iga õppija toetamine tema õppeteel) on eduvõti erinevate põlvkondade koolitamisel.
- Grupitoetus erinevate põlvkondade inimeste õppimisel on väga oluline ja õppiva meeskonna loomise toetamine on üks koolitaja esimestest ülesannetest.

Viimase 18 aasta jooksul on tema poolt toetatud ja läbi viidud ca 180 erineva organisatsiooni arenguprotsessi ning koolitatud tuhandeid inimesi Eestis ja välismaal. Elmo on sertifitseeritud Brian Tracy juhtimis- ja strateegilise planeerimise metoodika koolitaja.
Ta on kaasatud mentorina ka EAS Ärimentorprogrammi ning viib läbi strateegia-alaseid diagnostikaid arenguprogrammi ettevõtetele.
Elmo on viinud avaliku sektori jaoks läbi strateegiakoolitusi, juhtinud ümarlaudu, koolitanud KOV spetsialiste ning kuulunud ise pikalt KOV komisjonidesse, ta on coach ja mentor.

harald@trainings.ee
http://www.trainings.ee/harald
XXI Täiskasvanuhariduse Foorum
Paadi 5, 10151 Tallinn, Eesti Parkimisinfo
10.30 – 16.00
Kohtade arv piiratud!